איך מנקים את העבר?

09/04/2024

0

שתפי:

תשובה ותיקון

הייתי בזוגיות קצת יותר משנה ועשינו כל מיני דברים מיניים (לא שכבנו אבל המון דברים אחרים) והיום אחרי שנפרדנו אני נמצאת עם המון רגשות אשם לגבי זה אני מרגישה לא בסדר וזה ממש אוכל אותי ואני לא יודעת מה לעשות אני ממש מתחרטת על כל הדברים שעשינו אני נמצאת במקום הרבה יותר טוב ממתי שהיינו ביחד אבל זה נשאר אצלי כמו כתם שלא יורד איך לשחרר את התחושות האלה ולהתקדם הלאה?

תשובה

אפרת-בן-אלישע
אפרת בן אלישע
שלום לך יהל יקרה תודה לך ששיתפת אותי במה שמעסיק אותך ואפילו מטריד. תודה שכתבת בכזו כנות. בעצם את שואלת איך אפשר למחוק את העבר? או האם בכלל אפשר? איך אפשר לתקן את מה שנעשה? באופן פשוט את צודקת, באמת איך? אנחנו כבני אדם באמת מתקשים למחול ולסלוח על מה שנעשה לנו. אצל אלוקים זה דבר אחר, ה' הטוב ברא עולם שהתשובה קדמה לבריאתו של העולם, קודם ה' ברא תשובה ואחר כך את העולם. זה אומר לנו שני דברים: א – שבעולם הזה אנשים יעשו טעויות וישגו מאוד. ב – שיש אפשרות לתקן. זה חסד עצום שעשה עמנו ה' שנתן לנו אפשרות לתקן ואת זה חשוב וכדאי לנו לשנן ולהזכיר לעצמנו כל הזמן, אין מצב שאי אפשר לתקן אותו, אין מציאות שאי אפשר לשכלל ולשפר. אז קודם כל מציעה לך לומר את זה לעצמך שוב ושוב, כתמים לא חייבים להישאר! יש לנו אפשרות לפעול כדי להעלים אותם. תאמיני בזה. יותר מזה, זה שאפשר לצמוח מן ההתמודדות הזו, עצם זה שזה מפריע לך וכואב לך המחוזות שהגעת אליהם מספר לך כמה את רוצה לשמור על טהרתך, כמה את רוצה להיות נכונה בעיני אלוקים ואדם. החיסרון מספר על הרצונות הטובים שלך, על השאיפות שלך לחיים בריאים ושלמים, על החפץ לחיות בטהרה וקדושה. אני רוצה לומר לך שזה העיקר וזה הכל. מה שהאדם שואף ורוצה. תתחזקי מהגילויים האלה אודותיך, את נפלאה שאת חפצה באור ובטוב. המחשבות האלו יתנו לך כוחות ללכת ולהגשים את עצמן לאט לאט. רגשות אשם הן רגשות מחלישים שאינם מקדמים אותנו, הם מצערים ומחלישים אותנו וממילא לא מאפשרים לנו להתקדם ולהשתחרר כפי שאת כל כך רוצה. ולכן מאוד מאוד מציעה לך להניח להם, לא לעסוק במה שהיה ובטח לא לכעוס עליך בשל כך אלא להתמקד במה שאת עכשו ובמה שאת רוצה להמשך חייך. תהיי נחושה להיות עם פנים קדימה תאהבי אותך ותחבקי אותך תני לך הרבה חום ואהבה וזה יתן לך כוחות לנוע אל עבר הטוב שאת מבקשת. גם ה' הטוב נוהג עימנו כך. בהצלחה רבה שלך בכל לב אפרת
לתשובה המלאה ↓
0 0 הצבעות
דרגי את הנושא
0 תגובות
תגובה מוטבעת
הצג את כל התגובות

אולי יעניין אותך...

0
אשמח לשמוע את חוות דעתכם, נא הגיבו.x
השאלה*

איזה כיף שאת כאן!
מזכירות לך שהגלישה שלך באתר זה נסתרת לחלוטין מפני הגולשות האחרות. השאלות שלך מגיעות למומחיות בלבד ויקבלו מענה במלוא הרגישות והרצינות.

שאלתך נשלחה בהצלחה!

אחת המומחיות שלנו תענה לך תשובה אישית שתשלח למייל שלך.

עדכון פרטים

שם פרטי
לא חובה
שם משפחה
כינוי*
גיל*
מייל*
סיסמה
אימות סיסמה

עדיין לא רשומה? הירשמי כאן

כינוי*
גיל*
מייל*
סיסמה*