התנהלות בפנימיה של בנות

24/02/2024

1

שתפי:

התפתחות אישית / מוגנות מינית

אני תלמידה באולפנה דתית עם פנימייה, האם זה בסדר שבנות אחרות מתפשטות לידי ואני רואה להן את כל החזה מבחינת ההלכה? אני יודעת שגם אני בחורה אבל עדיין זה גורם לי להרגיש קצת אי נוחות ומבוכה.

תשובה

שלום יקרה

טוב שאת שואלת!

זו שאלה מצוינת והיא כוללת בתוכה שני מישורים- אחד- בחינת ההלכה והשני- התחושות שלך. נתחיל דווקא מהתחושות שלך. אם חברה מתפשטת לידך וזה לא נעים לך או מביך אותך, זה הגיוני מאוד מאוד. ייתכן שבנות מסויימות רגילות לחשיפה כזו או אחרת ולך זה מרגיש הרבה יותר מידי. אז גם השוני בינכן הוא הגיוני וגם התחושה שלך הגיונית. תני לה מקום. בהיבט ההלכתי- לכאורה אין איסור הלכתי להתלבש אחת ליד השניה אך יש צד אחר- הכבוד האנושי, יש לנו רצון טבעי להיות מכוסות בחיי היומיום גם ליד חברות, ברמה כל שהיא. ואפילו מבחינה חוקית יש איסור להסתובב בציבור בחשיפה כזו. זה לא סתם אסור, להיות עם חזיה ליד חברות או בלי חזיה ליד חברות- זה פער עצום. וזה הגבול המוגדר גם ברמה האנושית. ומעל הכל- ההקשבה לעצמך והגבולות שלך. זה שריר שחשוב לחזק. אם קורה לידך משהו והוא לא נעים לך – קודם כל לזהות את זה ואחכ לפתור את הבעיה אם היא בידייך. לבקש מהחברה לכבד את רצונך, לצאת כשהיא מתלבשת או כל פתרון אחר. גם אם את היחידה בחדר שזה מפריע לך- זה טוב שזה מפריע ומעיד בעיני על צניעות פנימית, אל תוותרי לעצמך על טיפוח המקום הזה, ובבוא העת- תדעי גם להיחשף- במקום הנכון ובזמן הנכון עם האיש שלך. בהצלחה רבה תמשיכי לשמור על עצמך מכל משמר ולהכיר מה עוזר לך בדרך. רחלי ממן.
לתשובה המלאה ↓
0 0 הצבעות
דרגי את הנושא
0 תגובות
תגובה מוטבעת
הצג את כל התגובות

אולי יעניין אותך...

0
אשמח לשמוע את חוות דעתכם, נא הגיבו.x
השאלה*

איזה כיף שאת כאן!
מזכירות לך שהגלישה שלך באתר זה נסתרת לחלוטין מפני הגולשות האחרות. השאלות שלך מגיעות למומחיות בלבד ויקבלו מענה במלוא הרגישות והרצינות.

שאלתך נשלחה בהצלחה!

אחת המומחיות שלנו תענה לך תשובה אישית שתשלח למייל שלך.

עדכון פרטים

שם פרטי
לא חובה
שם משפחה
כינוי*
גיל*
מייל*
סיסמה
אימות סיסמה

עדיין לא רשומה? הירשמי כאן

כינוי*
גיל*
מייל*
סיסמה*