היי בת שירות לאומי יקרה,
קודם כל אני חייבת להגיד לך שעצם השאלה שלך מרגשת אותי, היא מעידה על בגרות, על הבנה מאוד גדולה של התפקיד שלך ועל החשיבות שאת רואה בעשייה שלך, ועם זאת את מבינה את העוצמה הגדולה שיש לרשתות החברתיות..
אני מאמינה גדולה בשימוש נכון ברשתות חברתיות, אני קוראת לזה ״שימוש ברשתות החברתיות ככלי חינוכי״ בעיקר בגלל היכולת המדהימה של הרשתות להגיע למאות ואלפי בני נוער, לחזק את הלמידה והפעילות שלך בכיתה ולהגיע לתלמידים בדרך אחרת.
בכלל בפעילות בלתי פורמלית זה נכס, כלי לשיווק לפני הפעילות ואחרי, העלאת סרטונים ועוד.
התמכרות לרשתות החברתיות היא תופעה שנחקרה רבות – SMA social media addiction.
מחקרים רבים שבדקו את הקשר בין השימוש ברשתות החברתיות לבריאות נפשית הראו ששימוש ממושך ברשתות החברתיות קשור לבעיות נפשיות כמו מתח, חרדה ודכאון.
זה שאת עם יד על הדופק זה מצוין,
אבל את צריכה לזכור שאת מגיעה פה עם מטרה חינוכית-
להגיע לתלמידים.
לגייס יותר בני נוער לפעילות.
להשתמש ברשת ככלי וכמשאב לעבודה.
ואיך בכל זאת לא תמצאי את עצמך הרבה יותר זמן משרצית או תכננת?
אז הנה 2 המלצות שבעיניי ממש כדאי לאמץ מהרגע הראשון:
✅ הגבלת זמן- לכל אפליקציה אפשר להגביל זמן שימוש בטלפון.
תגדירי מראש את כמות הזמן שאת באינסטגרם לפרסם, להגיב לתלמידים, חצי שעה בסך הכל? שעה? וממש תעמדי בזה. ברגע שההתראה קופצת, זהו, משמעת ברזל, ממשיכה מחר.
✅ ביטול התראות- מבטלים התראות בנייד, לא צריך לגשת מייד למכשיר..
ממש ממליצה לבטל את הההתראות ובמיוחד את כל ההתראות של הרשתות… את לא צריכה להיכנס מייד שיש לייק או תגובה אלא רק בזמן שהגדרת שאת נכנסת לתחזק את הפרופיל הכיתתי/ לעודד את בני הנוער להגיע לפעילות…
בהצלחה ענקית, אני מאמינה שתתני ערך עצום לתלמידים שלך שיעקבו, יתייגו ויקחו חלק ועם זאת את תעמדי בגבולות שהגדרת לעצמך.. כל הכבוד שאת מחוברת ויודעת לדבר לבני הנוער בשפה שהם מכירים הכי טוב..
רחלי עמר ניניו
מנהלת פיתוח והדרכה OU ישראל, מנחה ומרצה בתחום החינוך והדיגיטל.
מוזמנת לכתוב ולשתף בתהליך
https://instagram.com/rachelininio1?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==