מה זה יחסי אישות?

21/02/2024

1

שתפי:

בריאות נפשית / התבגרות מינית / זוגיות ואהבה / מוגנות מינית / מיניות והלכה / עבודת ה' / פגיעות מיניות / פורנוגרפיה / קשר בריא

מה זה יחסי אישות?

תשובה

שלום יקרה! שאלה מצוינת! יחסי אישות הוא המושג היהודי ליחסי מין.. נסביר מהם יחסי מין ואז נסביר מדוע ביהדות אנחנו מתייחסים אליהם דווקא כיחסי אישות ולא כיחסי מין.   במובן הפשוט יחסי מין פירושם מגע גופני מלא בין גבר ואישה שכולל עירום של שניהם ובסופם גם כניסה של איבר המין הזכרי אל איבר המין הנקבי.   בני אדם מקיימים את הפעולה הזו מ3 סיבות עיקריות: 1. לשם רביה (זו הדרך של בני האדם להרות ולהתרבות) 2. לשם הנאת הגוף (מדובר בפעולה מענגת שרוב בני האדם הבוגרים מחפשים אחריה ומרגישים צורך לחוות אותה) 3. לשם ביסוס והעמקה של קשר רגשי וכביטוי של אהבה בין הגבר והאישה השותפים ליחסים האלו..   בעולם היהודי מתייחסים לפעולה הזו כמצווה שנקראת "מצוות עונה" והיא מצווה גבוהה במיוחד שדרכה ניתן להוריד שכינה, אבל היא מותרת רק בין איש ואשה הנשואים זה לזה כדת משה וישראל. יחסי האישות הם חלק עמוק מהברית הזוגית בין גבר לאישה והם מבטאים את עומק אהבתם! בעולם היהודי מגיעים אליהם רק אחרי שבני הזוג התבוננו במידות ובתכונות האופי זה של זו והבינו שהם מתאימים. כשבני הזוג הבינו שיוכלו לבנות יחד בית וללכת זה לצד זו באהבה לאורך שנים כשותפים וכחברים בלב ובנפש *והתחייבו לזה*, מתאפשר גם ההיבט הגופני של יחסי אישות.     אחרי שעמדו תחת החופה והפכו *לנשמה אחת*, אחרי שנכנסו ביחד *לבית אחד*  – הקשר הגופני מביא עונג גדול ומעמיק את החיבור והאהבה ביניהם עד כדי כך שהם *הופכים לאחד גם בבשר ממש*.   "על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו והיו לבשר אחד" (בראשית פרק ב, פסוק כד)   יחסי אישות הם ביטוי של דבקות עמוקה ואהבה אינסופית בין איש ואישה. מתוך האהבה הזו והעונג הזה, הם גם זוכים למצוות "פרו ורבו", זוכים לילדים שהם פירות של אהבה.   לצערינו בעולם המערבי ניתקו את יחסי המין מהקשר הזוגי העמוק ומשתמשים בהם לעיתים לרביה בלבד או להנאה בלבד. כלומר מנתקים אותם מההקשר האישי, של אהבה עמוקה וחיבור עמוק, ומשתמשים בהם להנאה עצמית שלא רואה את האחר בכלל. למשל בעולם המערבי והחילוני ניתן לקיים יחסים עם אישה או גבר מזדמנים ולשכוח מהם למחרת.. או ניתן לקיים יחסים רק לשם הבאת תינוק לעולם עם איש או אישה שבכלל לא אוהבים. כלומר מתייחסים רק להיבט הגופני שבו הגוף, המין (מין = סקס sex בלועזית) עומד בפני עצמו.. כל מה שחשוב הוא המרחב הגופני ולא הקשר האישי..   לכן ביהדות אנחנו מקפידים לומר יחסי אישות ולא סקס או יחסי מין, כי במילה אישות אנחנו מבהירים שמטרת היחסים הגופניים נובעת מהקשר האישי! נובעת מהאהבה! משני ישויות שמתחברות בגוף לאחד באהבה גדולה, כי הם בחרו ורצו זה בזו וגם התחייבו לחיות יחד לעד.   מקווה שהתשובה שלי ענתה לשאלה שלך. באהבה – אלירז פיין, משיבה באתר.
לתשובה המלאה ↓
0 0 הצבעות
דרגי את הנושא
0 תגובות
תגובה מוטבעת
הצג את כל התגובות

אולי יעניין אותך...

0
אשמח לשמוע את חוות דעתכם, נא הגיבו.x
השאלה*

איזה כיף שאת כאן!
מזכירות לך שהגלישה שלך באתר זה נסתרת לחלוטין מפני הגולשות האחרות. השאלות שלך מגיעות למומחיות בלבד ויקבלו מענה במלוא הרגישות והרצינות.

שאלתך נשלחה בהצלחה!

אחת המומחיות שלנו תענה לך תשובה אישית שתשלח למייל שלך.

עדכון פרטים

שם פרטי
לא חובה
שם משפחה
כינוי*
גיל*
מייל*
סיסמה
אימות סיסמה

עדיין לא רשומה? הירשמי כאן

כינוי*
גיל*
מייל*
סיסמה*